4 Mart 2009 Çarşamba

Ojenin Tarihçesi ve Ojelerim

1800lerde kadınlar güderi yardımıyla tırnaklarına kırmızı yağ sürerlermiş fakat sadece tırnaklarının ortasına!!19. yyda Sitt isimli bir doktor diş doktorlarının kullandığı aletlerden esinlenerek, törpü geliştirdi. bu moda hızla yayıldı ve 20 yy başlarında cila üretildi kadınlar cilayı deve kılı kullanarak sürdüler fakat hiç de kalıcı değildi.1925ten sonra ojeler günlük hayatın parçası olmaya başladı.1930larda fransız manikürü moda oldu. Modasının geçmeyeceğini düşündüğüm bu manikür hala kadınlar tarafından sıkça tercih edilmekte.





1800lerin başında ucu sivrimsi badem şeklinde ve kısa tırnaklar kullanan kadınlar, 1940ta RitaHayworth yorumuyla daha uzun ve yuvarlatılmış tırnaklara merak saldılar. 1950lerde ise Juliette manikür denilen tırnağın sadece 3te 2sini boyama modasını uyguladıkadınlar.Takma tırnaklar ise 1970lerden beridir hayatımızda. 1976 kare tırnaklar moda olmaya başladı ve akabinde tırnak bakım ürünlerininüretimi hızlandı. 1980lerde "nail art" kavramı kadınların başlıca ilgi alanıydı.1992yılında ise Cuban veya Gatsby olarak bilinen (benim hala kullandığım bi model) Tırnağın tamamına değil yanlardan biraz boşluk bırakarak sürme modası baş gösterdi.Günümüzde ise bir çok tırnak bakımı ile ilginen özel yerler var. Porselen veya akrilik tırnaklar hala çok moda.


Kaynak: Nails Magazine dergisinden alıntılar yapılarak derlenmiştir.



İşte kullandıklarım;









French manikürde tercihlerim








Seviyorum Neden, Sevmiyorum Neden?


Golden Rose Paris versiyonlarını çok seviyorum çünkü kalıcı ve sürümü kolay çarpıcı renkleri var ve kolay kuruyorlar. Sevmiyorum çünkü bazı renkler 2 günden fazla kalınca tırnaklar sararabiliyor. Fiyatı 1.25 TL


Pastel ojeleri seviyorum sürümü kolay ve erken kurumuyor. Sevmiyorum çünkü zor kuruyorlar


Flormarı ve Golden Lady'yi seviyorum çünkü tırnakta erken kuruyorlar, pek sevmiyorum çünkü sürümü çok zor, fırçaları berbat.


Sally Hansen'i çok seviyorum çünkü çok kaliteli ve akan bir fırçası var tırnaklara zararı yok, sevmiyorum çünkü iddia ettiği gibi 10 gün dayanmıyor ve pahalı 10 TL


Claire's i seviyorum çünkü çok çılgın renkleri var ve tırnakta erken kuruyorlar, sevmiyorum çünkü renk elde edebilmek için 3 kar sürmek gerekebiliyor (her renkte geçerli olmayabilir). 2.5 TL


Rapsodiyi seviyorum çünkü ağzı açık kalmasına rağmen günlerce kurumadı. Sevmiyorum çünkü tırnağı sarartma ihtimalleri çok yüksek. Fiyatı 1 TL




Pin It

6 çok değerli yorum:

Özge dedi ki...

Oje çok da eski bir şey değilmiş, şunun şurasında 100 yıllık bile bir geçmişi yokmuş;)))
Ben Pastel ve Golden Rose'u seviyorum en çok ojede. Maybelline ve Alix Avien de hemen soyulmamaları yönünden güzeller.
Clarie'sin rengi çok tatlıymış, oraya da bakayım;)))

SaR dedi ki...

Eskiden maybelline kullanıyodum ben de, her yıl yeni ojeler aldığım için onları bu kışın başında attım. Tekrar almadım çünkü golden rose ile aynı kalitede olduklarını düşünüyorum. Alix avien ise deneyeceklerim arasında teşekkür ederim Özgecim

Adsız dedi ki...

selam tebrik ediyorum güzel blogunuz için.goglede everday sample diye girince blogunuz çıktı.mineral makyaja başlamak istiyorum.fakat hiç bilgim yok.fontoden kullanmadığım için ten seçimindede zorluk çekiyorum.bana yardımcı olursanız sevinirim:cildim kuru ama sivilceye yatkın hangi grubu seçmeliyim birde çok koyu olmamakla beraber esmerim sarı alt tonlu(bunları blogdan öğrendim:))bana başlangıç olarak renk önerisinde bulunabilirmisiniz fondoten kapatıcı allık olarak.sample kit siparişi vermek istiyorum.ay çok uzun oldu teşekkür ederim şimdiden...en kısa zamanda sipariş veririm inşallah:)

SaR dedi ki...

Ruşen merhaba güzel sözlerin için çok teşekkür ederim, sana daha net yardımcı olabilmek için kullandığın herhangi bir fondöten markası varsa ve bana kullandığın tonu söylersen sana ton konusunda yardımcı olabilirim. Original Glo formülü kuru ciltler için ideal. Mineral makyajın en önemli noktalarından biri de sivilce sorunu yaşayan kişilerin gözeneklerini tıkamadan ağırlık hissi yaratmadan cildi tek ton yapması(hatta sivilcelerin iyileşme sürecine olumlu etki ettiği kişiler olduğunu biliyorum); İstersen bana
sarhas79@gmail.com email adresinden de ulaşabilirsin bu arada :)

Adsız dedi ki...

çok sağol canım ya.hızlı cevabın ve samimi tavrın için. blog dünyasının içine yeni girdim ama iikide blog kavramını keşfetmişim.vıcy nın normateınt diye bir fondoteni var onun 35 sandini kullandım tam benim rengim başkada kullanmadım kötüyüm yani fondoten konusunda.birde pudrasıda varmı everydaylerin yoksa fondoten ve kapatıcı diyemi geçyo teşekkür ederim tekrar.en yakın zamandada maille tekrar ulaşıcam sana memnun oldum tekrar...

SaR dedi ki...

Canım o zaman everyday minerals başlığında görüşümü söylüyorum

Blog Widget by LinkWithin